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Ho un dubbio riguardo i golem: il manuale dei mostri(3a edizione)afferma che non sono soggetti ad incantesimi e capacità magiche.ciò vuol dire che nemmeno con disintegrazione è possibile abbatterli?eppure questo tipo di incantesimo influenza anche gli oggetti e quindi anche il materiale di cui sono costituiti i golem stessi,o no????

:banghead::banghead:


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Inviato

Immunity to Magic (Ex): Golems have immunity to most magical and supernatural effects, except when otherwise noted.

Cioè: ciccia per tutti quanti vogliono tirargli un incantesimo che abbia effetto direttamente su di loro, a meno che sia esplicitamente prevista una loro vulnerabilità.

Ad esempio, nel Flesh Golem, si legge

Immunity to Magic (Ex): A flesh golem is immune to any spell or spell-like ability that allows spell resistance. In addition, certain spells and effects function differently against the creature, as noted below.

A magical attack that deals cold or fire damage slows a flesh golem (as the slow spell) for 2d6 rounds, with no saving throw.

A magical attack that deals electricity damage breaks any slow effect on the golem and heals 1 point of damage for every 3 points of damage the attack would otherwise deal. If the amount of healing would cause the golem to exceed its full normal hit points, it gains any excess as temporary hit points. For example, a flesh golem hit by a lightning bolt heals 3 points of damage if the attack would have dealt 11 points of damage. A flesh golem golem gets no saving throw against attacks that deal electricity damage.

Quindi, a parte le regole peculiari per questo golem che riguardano gli attacchi "energetici", con lui non funzionano spell e spell-like, ma funzionanto supernatural e extraordinary abilities, sempreché non prevedano la spell-resistance.

Regole particolari le trovi per tutti i tipi di golem.

Ciao!

Inviato

Immunity to Magic (Ex): Golems have immunity to most magical and supernatural effects, except when otherwise noted.

Cioè: ciccia per tutti quanti vogliono tirargli un incantesimo che abbia effetto direttamente su di loro, a meno che sia esplicitamente prevista una loro vulnerabilità.

Ad esempio, nel Flesh Golem, si legge

Immunity to Magic (Ex): A flesh golem is immune to any spell or spell-like ability that allows spell resistance. In addition, certain spells and effects function differently against the creature, as noted below.

A magical attack that deals cold or fire damage slows a flesh golem (as the slow spell) for 2d6 rounds, with no saving throw.

A magical attack that deals electricity damage breaks any slow effect on the golem and heals 1 point of damage for every 3 points of damage the attack would otherwise deal. If the amount of healing would cause the golem to exceed its full normal hit points, it gains any excess as temporary hit points. For example, a flesh golem hit by a lightning bolt heals 3 points of damage if the attack would have dealt 11 points of damage. A flesh golem golem gets no saving throw against attacks that deal electricity damage.

Quindi, a parte le regole peculiari per questo golem che riguardano gli attacchi "energetici", con lui non funzionano spell e spell-like, ma funzionanto supernatural e extraordinary abilities, sempreché non prevedano la spell-resistance.

Regole particolari le trovi per tutti i tipi di golem.

Ciao!

Che dire di più se non

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