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  • Supermoderatore
Inviato

Gli incanti evoca alleato naturale, evoca sciame, sciame elementale,piaga strisciante,animare vegetali possono essere contemporaneamente attivi sul campo di battaglia? sono tutte evocazioni ma provengono tutte da incantesimi diversi.
Certo, anche se provenissero dallo stesso incantesimo lanciato più volte.

Parassiti giganti può essere lanciato sugli insetti evocati tramite l'incantesimo evoca sciame?
Se il bersaglio dell'incantesimo viene soddisfatto, l'incantesimo può essere lanciato senza problemi.

  • Risposte 35
  • Creato
  • Ultima risposta

Principali partecipanti

Inviato

Certo, anche se provenissero dallo stesso incantesimo lanciato più volte.

cioè..potrei lanciare due volte l'evoca alleato naturale?... non funzionava che se usavo evoca mostri quando ce n'era gia uno sul campo, quello più vecchio si cancellava?..veniva sostituito?

  • Supermoderatore
Inviato

potrei lanciare due volte l'evoca alleato naturale?
Da Regolamento sì, in quanto ogni volta evochi creature distinte.

Ovviamente il discorso potrebbe essere differente se avete adottato la variante della GdDM per le evocazioni fisse.

Inviato

puoi riempire il campo di battaglia con tutti i mostriciattoli che vuoi, gli inconvenienti sono solo tre.

1) rimani senza incantesimi se li spari tutti assieme,

2) il tempo di lancio è lungo quanto il paleolitico (a meno di varianti e capacità di classe),

3) il DM ti farà morire subito. tante creature = tanti turni = giocatori che se si inchiodano i testicoli alla sedia per non seguire l'istinto di fuggire.

il druido può fare un sacco di cose, non ti fossilizzare sulle evocazioni ;)

  • 1 mese dopo...
Inviato

Ho una domanda per tutti, stavo studiando le evocazioni che un druido di livello V può fare (quindi evoca lvl1,2,3) e mi stavo chiedendo....Quali sono le migliori evocazioni??

Ovviamente per fare il maggior danno possibile, attualmente utilizzo evoca alleato naturale lvl 3 per evocare 1d3 ippogrifi, che mi sembrano le creature migliori (oltre ovviamente al lupo crudele e il thoqua).

Voi cosa mi consigliate?

Poi un'altra cosa, non riesco a capire che benefici abbia evocare un elementale, sono un giocatore novizio, quindi non capisco molto bene ancora certe cose probabilmente, ma non riesco a trovare un punto davvero di forza negli elementali.

Stessa cosa quindi per le varie forme animale che fanno in seguito diventare un elementale, per quanto sia moooolto distante da tutto ciò, vorrei sapere e toccare con mano questi benefici.

Grazie in anticipo delle risposte.

[MOD] Questo argomento è trattato in apposite discussioni: è buona norma usare la funzione Cerca prima di aprire nuovi topic.

Inviato

Evocare elementali ha la loro utilità quando per esempio:

- Ti servono creature con le immunità che hanno gli elementali.

- Ti serve una creatura volante (elementale dell'aria)

- Ti serve una creatura resistente al fuoco o che possa far danni alle creature vulnerabili al fuoco (elementale del fuoco)

- Ti seve una creatura che possa passare pareti e muoversi all'interno della roccia (elementale della terra)

- Ti serve una creatura utile in acqua (elementale dell'acqua)

Inviato

Poi un'altra cosa, non riesco a capire che benefici abbia evocare un elementale, sono un giocatore novizio, quindi non capisco molto bene ancora certe cose probabilmente, ma non riesco a trovare un punto davvero di forza negli elementali.

Stessa cosa quindi per le varie forme animale che fanno in seguito diventare un elementale, per quanto sia moooolto distante da tutto ciò, vorrei sapere e toccare con mano questi benefici.

Mhmm apparte i tratti, il danno elementale (per quello del fuoco), l'attacco speciale turbine (per quello dell'aria) e lo scorrere sulla terra (per quello della terra) direi nessun altro beneficio.

Questo per quanto riguarda l'evoca alleato ...

Cmq, mastichi un po l'inglese ? Se si ecco qua una approssimativa lista di cosa è meglio evocare e in che sistuazione :

Spoiler:  
* Level 1:

o Wolf - Not much worth summoning at this level, so the wolf is it.

* Level 2:

o Crocodile - Unless the foe is small enough to grapple, have it slap with its tail.

o Hippogriff - A little less hard-hitting than a croc, but it flies and you can talk to it. No animal buffs, though. (Bonus style points for having it grapple a foe and fly up until the spell runs out.)

* Level 3:

o d3 Crocodiles - An ad-hoc swarm of crocs is great for shutting down spellcasters or other weaker, grappleable or low-AC foes.

o Dire Wolf - Other than the low AC, this is an all-round combat superstar.

* Level 4:

o d3 Dire Wolves - Dire Wolves hit hard enough and have enough HP to make them useful in numbers.

o Brown Bear - Hits hard enough to be on the front line, and grapples spellcasters and such. Oh yeah.

o Giant Crocodile - Compared to the Brown Bear, it has one big bite instead of multiple medium hits, with better grappling to make up for the lesser damage. Whether you use this or Brown Bear is a matter of style.

o Tiger - Another Brown Bear alternative. Slightly less damage in a straight fight and a slightly lower grapple check, but does more damage when charging or when in a grapple.

o Unicorn - Summon Unicorns for on-the-spot healing. Three uses of CLW, a use of CMW, a use of Neutralize Poison, and at-will Detect Evil. Plus, it can bypass DR X/magic and is smart enough to talk to.

o Yellow Musk Creeper (FF) - A very unusual summon, Yellow Musk Creepers are super-tough (good HP plus Regeneration), have Blindsight, and can use their Musk Puff ability to enthrall and devour anything with a bad Fort save. Just don't expect them to do any straight slugging, with their weak attacks, or keep up with fast-moving foes, due to their near-inability to move.

* Level 5:

o d3 Brown Bears (or Giant Crocodiles or Tigers) - A pack of grapplers can shut down many foes and outstrip even a single Polar Bear.

o Large Elemental - This is where Elementals start to get good. Earth Elementals will be your general-purpose tanks (although Fire Elementals can fill this role equally well), and double as caster-killers if you have Rashemi Elemental Summoning (UE). Air Elementals are great for shutting down swarms of mooks, fliers smaller than they are, and casters, but aren't quite as hard-hitting as the other Elementals. (Remember, a Large or larger Air Elemental in Whirlwind form counts as a storm for Call Lightning and Call Lightning Storm.)

o Rhinocerous - Very deadly if summoned with room to charge an enemy.

* Level 6:

o Huge Elemental - A single Huge Elemental is worth more than three smaller ones. Keep using this in the same way you used the Large ones.

o Large Storm Elemental (MM3) - Think of it as a Fireball and a summon, all in one. Storm Elementals aren't quite the fighters the other Elementals are, but the first turn they are summoned, they do 12d6 damage to everything in 60 feet (plus 4d4 nonlethal to a single target) instead of attacking normally. Make sure you speak Auran to keep it from blasting your allies, or else be careful where you summon it.

o Dire Bear - Tears casters to bits. Great for anything that can't handle its +23 grapple mod, not so great for anything else.

o Elephant - Raw damage machine. Not as tough as a huge Earth Elemental, but hits very hard or tramples mooks.

o Oread (FF) - Not a melee monster, but has an awesome array of spells, including Transmute Rock to Mud, Stone Shape, and Earthquake(!). Don't ever bother prepping Earthquake if you can just summon an Oread.

o Pixie - Not much in melee, but can cast Dispel Magic (poorly but repeatedly) and Detect Thoughts for you.

* Level 7:

o d3 Huge Elementals - Greater Elementals are only marginally better than their Huge counterparts.

o Huge Storm Elemental (MM3) - A Huge Storm Elemental is significantly better than even two or three Large ones.

o Pixie (w/sleep arrows and Otto's Irresistible Dance) - You're casting a 7th-level spell to summon a creature that can cast an 8th-level spell (Otto's Irresistible Dance), then keep fighting after that. Do the math.

* Level 8:

o d3 Greater Elementals - A pack of Greater Elementals far outstrips any of the limited choices at this level.

o Greater Storm Elemental (MM3) - Definitely better than a Huge Storm Elemental.

o Sporebat (FF) - A very specialized choice, this is good for Enervating foes you can't otherwise hurt. Otherwise, they're pretty wimpy.

* Level 9:

o d4+1 Greater Elementals - Elder Elementals are marginal at best.

o d3 Greater Storm Elementals - Think of it as spontaneous druidic Meteor Swarm, only it leaves Greater Elementals in its wake. A fun tactic: have them stagger their use of Thunder And Lightning to heal each other if they take damage.

Inviato

Mhmm apparte i tratti, il danno elementale (per quello del fuoco), l'attacco speciale turbine (per quello dell'aria) e lo scorrere sulla terra (per quello della terra) direi nessun altro beneficio.

Questo per quanto riguarda l'evoca alleato ...

Cmq, mastichi un po l'inglese ? Se si ecco qua una approssimativa lista di cosa è meglio evocare e in che sistuazione :

Spoiler:  
* Level 1:

o Wolf - Not much worth summoning at this level, so the wolf is it.

* Level 2:

o Crocodile - Unless the foe is small enough to grapple, have it slap with its tail.

o Hippogriff - A little less hard-hitting than a croc, but it flies and you can talk to it. No animal buffs, though. (Bonus style points for having it grapple a foe and fly up until the spell runs out.)

* Level 3:

o d3 Crocodiles - An ad-hoc swarm of crocs is great for shutting down spellcasters or other weaker, grappleable or low-AC foes.

o Dire Wolf - Other than the low AC, this is an all-round combat superstar.

* Level 4:

o d3 Dire Wolves - Dire Wolves hit hard enough and have enough HP to make them useful in numbers.

o Brown Bear - Hits hard enough to be on the front line, and grapples spellcasters and such. Oh yeah.

o Giant Crocodile - Compared to the Brown Bear, it has one big bite instead of multiple medium hits, with better grappling to make up for the lesser damage. Whether you use this or Brown Bear is a matter of style.

o Tiger - Another Brown Bear alternative. Slightly less damage in a straight fight and a slightly lower grapple check, but does more damage when charging or when in a grapple.

o Unicorn - Summon Unicorns for on-the-spot healing. Three uses of CLW, a use of CMW, a use of Neutralize Poison, and at-will Detect Evil. Plus, it can bypass DR X/magic and is smart enough to talk to.

o Yellow Musk Creeper (FF) - A very unusual summon, Yellow Musk Creepers are super-tough (good HP plus Regeneration), have Blindsight, and can use their Musk Puff ability to enthrall and devour anything with a bad Fort save. Just don't expect them to do any straight slugging, with their weak attacks, or keep up with fast-moving foes, due to their near-inability to move.

* Level 5:

o d3 Brown Bears (or Giant Crocodiles or Tigers) - A pack of grapplers can shut down many foes and outstrip even a single Polar Bear.

o Large Elemental - This is where Elementals start to get good. Earth Elementals will be your general-purpose tanks (although Fire Elementals can fill this role equally well), and double as caster-killers if you have Rashemi Elemental Summoning (UE). Air Elementals are great for shutting down swarms of mooks, fliers smaller than they are, and casters, but aren't quite as hard-hitting as the other Elementals. (Remember, a Large or larger Air Elemental in Whirlwind form counts as a storm for Call Lightning and Call Lightning Storm.)

o Rhinocerous - Very deadly if summoned with room to charge an enemy.

* Level 6:

o Huge Elemental - A single Huge Elemental is worth more than three smaller ones. Keep using this in the same way you used the Large ones.

o Large Storm Elemental (MM3) - Think of it as a Fireball and a summon, all in one. Storm Elementals aren't quite the fighters the other Elementals are, but the first turn they are summoned, they do 12d6 damage to everything in 60 feet (plus 4d4 nonlethal to a single target) instead of attacking normally. Make sure you speak Auran to keep it from blasting your allies, or else be careful where you summon it.

o Dire Bear - Tears casters to bits. Great for anything that can't handle its +23 grapple mod, not so great for anything else.

o Elephant - Raw damage machine. Not as tough as a huge Earth Elemental, but hits very hard or tramples mooks.

o Oread (FF) - Not a melee monster, but has an awesome array of spells, including Transmute Rock to Mud, Stone Shape, and Earthquake(!). Don't ever bother prepping Earthquake if you can just summon an Oread.

o Pixie - Not much in melee, but can cast Dispel Magic (poorly but repeatedly) and Detect Thoughts for you.

* Level 7:

o d3 Huge Elementals - Greater Elementals are only marginally better than their Huge counterparts.

o Huge Storm Elemental (MM3) - A Huge Storm Elemental is significantly better than even two or three Large ones.

o Pixie (w/sleep arrows and Otto's Irresistible Dance) - You're casting a 7th-level spell to summon a creature that can cast an 8th-level spell (Otto's Irresistible Dance), then keep fighting after that. Do the math.

* Level 8:

o d3 Greater Elementals - A pack of Greater Elementals far outstrips any of the limited choices at this level.

o Greater Storm Elemental (MM3) - Definitely better than a Huge Storm Elemental.

o Sporebat (FF) - A very specialized choice, this is good for Enervating foes you can't otherwise hurt. Otherwise, they're pretty wimpy.

* Level 9:

o d4+1 Greater Elementals - Elder Elementals are marginal at best.

o d3 Greater Storm Elementals - Think of it as spontaneous druidic Meteor Swarm, only it leaves Greater Elementals in its wake. A fun tactic: have them stagger their use of Thunder And Lightning to heal each other if they take damage.

Grazie mille delle risposte, e scusate se ho aperto un nuovo thread, ma non bazzicando mai fra i forum a volte non ci penso nemmeno al tastino search.

Altra domanda, è possibile avere animali crudeli come compagno animale?

  • Supermoderatore
Inviato

è possibile avere animali crudeli come compagno animale?
Certamente.

Alternative Animal Companions: A druid of sufficiently high level can select her animal companion from one of the following lists, applying the indicated adjustment to the druid’s level (in parentheses) for purposes of determining the companion’s characteristics and special abilities.

4th Level or Higher (Level -3)

  • Ape (animal)
  • Bear, black (animal)
  • Bison (animal)
  • Boar (animal)
  • Cheetah (animal)
  • Crocodile (animal)1
  • Dire badger
  • Dire bat
  • Dire weasel
  • Leopard (animal)
  • Lizard, monitor (animal)
  • Shark, Large1 (animal)
  • Snake, constrictor (animal)
  • Snake, Large viper (animal)
  • Wolverine (animal)

    7th Level or Higher (Level -6)
  • Bear, brown (animal)
  • Dire wolverine
  • Crocodile, giant (animal)
  • Deinonychus (dinosaur)
  • Dire ape
  • Dire boar
  • Dire wolf
  • Elasmosaurus1 (dinosaur)
  • Lion (animal)
  • Rhinoceros (animal)
  • Snake, Huge viper (animal)
  • Tiger (animal)

    10th Level or Higher (Level -9)
  • Bear, polar (animal)
  • Dire lion
  • Megaraptor (dinosaur)
  • Shark, Huge1 (animal)
  • Snake, giant constrictor (animal)
  • Whale, orca1 (animal)

    13th Level or Higher (Level -12)
  • Dire bear
  • Elephant (animal)
  • Octopus, giant1 (animal)

    16th Level or Higher (Level -15)
  • Dire shark1
  • Dire tiger
  • Squid, giant1 (animal)
  • Triceratops (dinosaur)
  • Tyrannosaurus (dinosaur)

  • 2 mesi dopo...
Inviato

Salve raga...mi rende un po prerplesso l'uso di questi incantesimi. In particolare per quanto concerne evocare un elementale (qualsiasi) di taglia varia. Un druido di 9° può evocare un qualsiasi elementale grande..sul frost born ad esempio ci sono snow weird e ice weird gs 15, possono essere evocati? non è un pò sgravo?

Inviato

Le creature implementabili negli evoca alleato naturale solitamente riportano, nella loro descrizione, almeno un paio di righe in cui viene spiegata la possibilità di utilizzare tale mostro con un incantesimo evoca alleato naturale di livello adeguato.

Inviato

Si ma un elementale non è un implemento xkè già è nella lista dei mostri evocabili : elementale taglia (qualsiasi)

Non ne sarei così sicuro. Prendi per esempio i Grue Elementali (Perfetto Arcanista), semplici elementali in cui è riportato il riferimento del loro implemento nell'evoca alleato naturale IV.

Inviato

Salve raga...mi rende un po prerplesso l'uso di questi incantesimi. In particolare per quanto concerne evocare un elementale (qualsiasi) di taglia varia. Un druido di 9° può evocare un qualsiasi elementale grande..sul frost born ad esempio ci sono snow weird e ice weird gs 15, possono essere evocati? non è un pò sgravo?

Con "Evoca elementale qualsiasi" si intende uno dei 4 degli elementi sul manuale dei mostri. Ad esempio con evoca mostri o alleato naturale IX posso evocare un elementale anziano della terra,acqua,aria o fuoco.

Non puoi evocare "qualsiasi creatura con il tipo elementale". Al massimo c'è evoca monolita elementale, che è un incantesimo apposta di IX che ti fa evocare un monolita elementale (sono sul perfetto arcanista)

In ogni caso tieni conto che con Evoca IX evochi mostri con GS circa 10-11.

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