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Ragazzi una Nuova domanda sul Vop...

io l'ho messo sul mio pg Umano - Mezzo Drago e la domanda che mi è sorta stamattina è: Ma il Lep conta ai fini del voto, cioè al primo Lv da Monaco dovevo corrispondere ad un pg di 4° Lv, o come ho fatto di 1° Lv?

:bye:

Grazie a tuttio per le eventuali Risp. e BUON'ANNO :-D

Se il Livello Equivalente che ottieni col tuo Pg è dato da Dadi Vita consideri il Voto come PG di quel livello totale, se dato da LEP no.

In sostanza i benefici del talento voto di povertà ( o di qualunque talento legatoai DV del personaggio) arrivano al livello dei dadi vita del personaggio escludendo eventuale LEP aggiuntivo.

EDIT: @André: perché scusa? Se hai un pg pixie (LEP +4) strgone di 3° livello sebbene il LE sia di 7° vrai solo due talenti, uno per il 1° e uno per il 3° livello. Stessa cosa con i punti caratteristica aggiuntivi ogni 4 livelli....con LEP +4 uno lo hai perso. Perché invece dovrebbe valere per i benefici di un talento?


Inviato

Domanda veloce alla quale sul manuale non riesco a trovare una risposta precisa: il Colpo eroico fornisce un bonus di potenziamento magico alle armi impugnate fine soltanto a superare le riduzioni del danno o vale anche contro gli incorporei (che non possono essere feriti da armi non magiche)?

Inviato

Domanda veloce alla quale sul manuale non riesco a trovare una risposta precisa: il Colpo eroico fornisce un bonus di potenziamento magico alle armi impugnate fine soltanto a superare le riduzioni del danno o vale anche contro gli incorporei (che non possono essere feriti da armi non magiche)?

Sulla descrizione del talento c'è scritto "a tutti gli effetti qualsiasi arma impugnata da un personaggio diventa un'arma magica +1..."

Quindi credo che funzioni anche sulle creature incorporee ^^

Scusatemi tanto, ma in quale manuale è il voto di povertà? :confused:

Libro delle imprese eroiche ;-)

Inviato

Ma il Lep conta ai fini del voto

Da regole i benefici guadagnati dipendono dal character level:

Character Level: The total number of class levels you

have in all your classes, plus any racial Hit Dice you have.

Perderà però i talenti eroici bonus che avrebbe guadagnato fino a quel punto.

un personaggio di lv7, ma con 4 dadi vita, ha comunque solitamente i soldi e l'equipaggiamento di un personaggio di lv 7....

Use the character’s ECL to determine starting equipment

quindi 7+4 = 11 (a meno che tu non intendessi ECL=7)

il Colpo eroico fornisce un bonus di potenziamento magico alle armi impugnate fine soltanto a superare le riduzioni del danno o vale anche contro gli incorporei (che non possono essere feriti da armi non magiche)?

Nella versione inglese non c'è scritto "a tutti gli effetti qualsiasi arma impugnata da un personaggio diventa un'arma magica +1..." tuttavia

Incorporeal creatures can be harmed only by other incorporeal creatures, by magic weapons, or by spells, spell-like effects, or supernatural effects.

il colpo eroico è un effetto supernatural e quindi può ferire gli incorporei.

Inviato

ok grazie a tutti capito.... però torno con un domanda simile.... :-D:-D:-D

se metto il suddetto talento che sò ad un leshay una piccola creatura con 50dv è ovvio che tutti i talenti bonus dati dal talento vadano persi, Giusto? e se è giusto come si comportano quelli epici di talenti bonus?:bye:

  • Amministratore
Inviato

ok grazie a tutti capito.... però torno con un domanda simile.... :-D:-D:-D

se metto il suddetto talento che sò ad un leshay una piccola creatura con 50dv è ovvio che tutti i talenti bonus dati dal talento vadano persi, Giusto? e se è giusto come si comportano quelli epici di talenti bonus?:bye:

Il voto di povertà non prevede progressioni ufficiali epiche. Per cui sì, se lo dai a una creatura con 50 DV, non hai i talenti bonus. Inoltre, siccome i talenti bonus sono talenti exalted, e non ci sono talenti che siano epici ed exalterd (correggetemi se sbaglio), ai livelli epici non ti arriva comunque niente di nuovo.

Inviato

Il voto di povertà non prevede progressioni ufficiali epiche. Per cui sì, se lo dai a una creatura con 50 DV, non hai i talenti bonus. Inoltre, siccome i talenti bonus sono talenti exalted, e non ci sono talenti che siano epici ed exalterd (correggetemi se sbaglio), ai livelli epici non ti arriva comunque niente di nuovo.

No scusa Sub. intendevo con la progressione epica, presente anche qui nel sito proposta ora non mi ricordo da chi... però doveva essere più o meno questa solo in Ita:

trovata solo in Eng...

Spoiler:  
With the help of the folks over on the BoED board, I have put together a new feat for Epic characters with the Vow of Poverty feat to take. We have decided that this is now finished, with the possible exception of adding some new Special Abilities to the list of those available. If you want to see the original thread or offer some feedback, you can find it on the BoED board in the mature section, here. I am posting it here at the request of Jaerom, so he can add it to the Epic Compendium. Enjoy! :)

Epic Vow of Poverty (Epic, Exalted)

You have renewed your vow to forswear material possessions.

Prerequisites: Sacred Vow, Vow of Poverty, character level 21+.

Benefit: You continue to gain bonuses to your Armour Class, attacks, ability scores and saving throws, as well as bonus feats, all depending on your character level. See the table below for details.

Special: To fulfil your vow, you must not own or use any material possessions, with the following exceptions: You may carry and use an ordinary (neither magic nor masterwork) quarterstaff. You may wear simple clothes (usually just a homespun robe, possibly also including a hat and sandals). You may carry and use a spell component pouch. You may not use any magic item of any sort, though you can benefit from magic items used on your behalf you can drink a potion of cure serious wounds a friend gives you, receive a spell cast from a wand, scroll or staff, or ride on your companion’s ebon fly. You may not, however, “borrow” a cloak of resistance or any other magic item from a companion for even a single round, nor may you yourself cast a spell from a scroll, wand or staff.

If you break your vow, you immediately and irrevocably lose the benefit of this feat. You may not take another feat to replace it.

Epic Vow of Poverty Benefits

AC Bonus (Su): An epic ascetic's exalted bonus to AC continues to increase by +1 for every 3 character levels beyond 18th (+11 at 21st level, +12 at 24th level, +13 at 27th level, and so forth).

Resistance (Ex): An epic ascetic's resistance bonus to saving throws increases by +1 for every 4 character levels beyond 17th (+4 at 21st, +5 at 25th, +6 at 29th, and so forth).

Bonus Feats: An epic ascetic gains a bonus feat every 2 levels over 20th (22nd, 24th, 26th, and so forth). These bonus feats must be selected from the following list, and the character must still meet all pre-requisites for the feats:

Epic Ascetic Bonus Feats: Any exalted feat, plus Armour Skin*, Bonus Domain**, Damage Reduction*, Energy Resistance*, Epic Toughness*, Extended Life Span*, Fast Healing*, Great Charisma*, Great Constitution*, Great Dexterity*, Great Intelligence*, Great Smiting, Great Strength*, Great Wisdom*, Improved Alignment-Based Casting (good), Improved Aura of Courage, Improved Spell Resistance*, Music of the Gods, Penetrate Damage Reduction***, Perfect Health, Planar Turning, Positive Energy Aura, Spontaneous Domain Access**, Widen Aura of Courage.

* This feat can be taken multiple times, its effects stack.

** This feat can be taken multiple times, applying to a new domain each time.

*** This feat can be taken multiple times, applying to a different type of special material each time.

Holy Wake (Ex): Once he attains 22nd level, an epic ascetic character does not need to sleep and is immune to all natural and magical sleep effects. An epic ascetic spellcaster still requires eight hours of rest before he can replenish his spells, usually spending the time in a meditative trance.

Exalted Strike (Su): An epic ascetic's exalted strike ability continues to increase as he gains levels. The enhancement bonus to attack and damage rolls increases by +1 for every 3 character levels beyond 20th. At 23rd level, any weapon the character wields effectively becomes a +6 weapon, and can overcome the damage reduction of a creature as though it were an epic weapon. At 26th level, the ascetic’s attacks are considered to have been made with a silver or cold iron weapon, whichever would be more beneficial. At 32nd level, any weapon the character wields is considered to have the holy ability, dealing extra damage to evil creatures. At 41st level, any weapon the character wields is considered to have the holy power ability.

Ability Score Enhancement (Ex): An epic ascetic's ability score enhancements continue to increase beyond 20th level. At 23rd level he gains a +2 bonus to a fifth ability score. At 27th level, he gains a +2 bonus to the final ability score. The bonus for each ability score then increases by +2 for every 4 character levels he achieves.

Damage Reduction (Su): At 24th level, the epic ascetic’s damage reduction improves to 10/epic and evil. For every 10 levels the ascetic gains beyond 24th, his damage reduction improves by 5 points (15/epic & evil at 34th, 20/epic & evil at 44th, etc.).

Deflection (Su): An epic ascetic's deflection bonus to AC increases by +1 at 24th level, and every 6 levels thereafter.

Inherent Bonus (Ex): Upon reaching 24th level, an epic ascetic gains a +1 inherent bonus to all of his ability scores. This bonus increases by +1 for every 2 levels the ascetic achieves beyond 24th (+2 at 26th level, +3 at 28th level, +4 at 30th level, to a maximum of +5 at 32nd level).

Natural Armour (Ex): An epic ascetic's natural armour bonus to AC increases by +1 for every 8 character levels beyond 16th (24th, 32nd, 40th, and so forth).

Holy Aura (Su): An epic ascetic of 25th level and above is surrounded at all times by the effects of the holy aura spell. This aura provides all of the usual benefits of the spell to any good creature within 20 feet of the ascetic.

Energy Resistance (Ex): At 28th level, an epic ascetic's energy resistance increases to 30. Beginning at 35th level, an epic ascetic chooses one energy type (acid, cold, electricity, fire or sonic). The epic ascetic is now immune to that energy type. An epic ascetic chooses another energy type for every 5 levels beyond 35th (40th, 45th, 50th and 55th).

Timeless Body (Ex): Upon attaining 29th level, an epic ascetic no longer takes penalties to his ability scores for aging and cannot be magically aged. Any such penalties that he has already taken, however, remain in place. Bonuses still accrue, and the ascetic still dies of old age when his time is up.

Fast Healing (Ex): Upon reaching 32nd level, an epic ascetic’s regeneration ability improves. He gains the fast healing ability, healing an amount of damage per round equal to (ascetic’s level -5)/5, rounded down.

Swiftness (Su): Upon reaching 36th level, the epic ascetic’s speed doubles (this does not stack with any magical or supernatural enhancements to speed) and he gains the evasion ability (as the monk class feature). He also gains a +20 competence bonus on Balance, Climb, Jump and Tumble checks. Three times per day, he can act as though under the effects of a haste spell for 20 rounds.

Tongues (Ex): At 39th level, an epic ascetic can communicate with any creature, as though under the effects of a tongues spell.

Divine Ascension (Ex): Upon reaching 40th level, the ascetic is rewarded with a small measure of divine power for his faith and endurance. He gains a divine rank of 0, which grants him the following benefits:

His hit points are increased to the maximum possible for his Hit Dice.

His base land speed increases to 60 feet (50 feet if he is Small)

His deflection bonus to AC is increased by his Charisma bonus.

He is rendered immune to polymorph, petrification and any other effect that alters his form (though he may forgo this immunity at his option).

He is no longer subject to energy drain, ability drain, ability damage or mind-affecting effects.

He gains spell resistance 32, or his existing spell resistance increases by 5.

Aura of Menace (Su): Beginning at 43rd level, a righteous aura surrounds the epic ascetic when he is in combat or angry. Any hostile creatures within a 20-foot radius of the ascetic must succeed on a Will save to resist its effects. The save DC is equal to 12 + half the ascetic’s character level + the ascetic’s Charisma modifier. Those who fail take a penalty on attacks, AC and saves equal to (ascetic’s level)/5, rounded down. This penalty lasts for 24 hours or until they successfully hit the ascetic. A creature that has successfully resisted or broken the effect cannot be affected again by the ascetic’s aura for 24 hours.

Special Ability: Upon reaching 45th level, and every 5 levels thereafter, the epic ascetic chooses one ability from the following list.

Exalted Banestrike (Su) – Any weapon the ascetic wields (including natural weapons or unarmed strikes) deals grievous damage to undead and evil outsiders. Against such foes, the ascetic’s attacks deal an extra 4d6 points of damage.

Exalted Dodge (Ex) – When struck by an opponent the ascetic has designated as the target of his Dodge feat, he may make a Reflex save (DC 10 + damage dealt) to negate all damage from the attack.

Exalted Druid (Su) – While in wild shape, the ascetic gains all the extraordinary and supernatural abilities of the creature whose form he adopts. In addition, the ascetic can assume the form of magical beasts.

Exalted Evasion (Su) – Any physical attack or individually targeted spell directed at the ascetic has a 20% miss chance. Area effects that include the ascetic have a similar chance to be ineffective. If an attack overcomes the miss chance, the ascetic still gets the benefit of a saving throw (if applicable).

Exalted Monk (Su) – The ascetic’s unarmed strikes are treated as slashing weapons with the keen, lawful and vorpal qualities. The ascetic can choose to deal bludgeoning damage instead of slashing damage, but the vorpal quality does not apply to the attack. In addition, the ascetic’s unarmed damage increases by one die step.

Exalted Paladin (Su) – The ascetic’s aura of courage grants a +8 morale bonus on saving throws against fear effects and extends to all allies within 100 feet. In addition, the ascetic can smite evil an additional three times per day, and gets an extra three points of damage per class level on a successful smite.

Exalted Radiance (Su) – The ascetic automatically dispels any darkness effect that comes into contact with his Nimbus of Light. In addition, undead within the brightly lit area of the Nimbus take an additional 2d8 points of holy damage each round with no save.

Exalted Sight (Su) – The ascetic is under the constant effects of a greater arcane sight spell.

Exalted Warrior (Ex) – The ascetic's base attack bonus increases to +20/+15/+10/+5. This increase is applied before Epic modifiers.

Exalted Weapon Mastery (Ex) – When striking with a simple or natural weapon, the ascetic gains the benefits of the Epic Weapon Focus, Epic Wea

  • Amministratore
Inviato

No scusa Sub. intendevo con la progressione epica, presente anche qui nel sito proposta ora non mi ricordo da chi... però doveva essere più o meno questa solo in Ita:

trovata solo in Eng...

Ok, in questo caso suppongo che valga lo stesso discorso: i talenti bonus dei primi 50 DV vanno persi, da lì in poi, quando guadagni un talento bonus lo prendi dalla lista.

  • 2 settimane dopo...
Inviato

Ritornando ai manuali su cui trovare talenti eroici mi sembra di aver capito che per ora si possano trovare su:

-) Exalted Deeds

-)Champions Of Valor ( ma sono legati alla regione di appartenenza e fanno abbastanza schifo, almeno per me )

-)Guida al giocatore di faerun

Ho trovato dei talenti davvero belli qualòcuno sa da dove provengono ?

Li trovate qua :

http://www.dandwiki.com/wiki/DnD_Exalted_Feats

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Scusate ^^ volevo chiedervi una cosina sul voto di povertà, se un pg con questo voto prende anche il voto di pace può sommare entrambi i bonus dati da i due talenti o si prende il bonus più alto?,es al 20° livello con voto di boverta si acquisisce un bonus alla CA di:10 eroico+3arm.naturale+3deviazione+2resistenza mentre il voto di pace da +4naturale+4deviazione+4eroico ,alla fine per il calcolo della CA si possono sommare questi bonus o tra i potenziamenti simili prendo il valore più alto?

Inviato

Scusate ^^ volevo chiedervi una cosina sul voto di povertà, se un pg con questo voto prende anche il voto di pace può sommare entrambi i bonus dati da i due talenti o si prende il bonus più alto?,es al 20° livello con voto di boverta si acquisisce un bonus alla CA di:10 eroico+3arm.naturale+3deviazione+2resistenza mentre il voto di pace da +4naturale+4deviazione+4eroico ,alla fine per il calcolo della CA si possono sommare questi bonus o tra i potenziamenti simili prendo il valore più alto?

Innanzitutto il voto di pace da +2 naturale, +2 deviazione e +2 eroico non 4 (almeno nella versione italiana è così ma non credo abbiano fatto un errore così grossolano)

Normalmente i bonus uguali non si sommano ma nel caso specifico sì, dato che è specificato nel voto di pace stesso ^^

La regola sui bonus cumulativi la trovi sulla GdM pag 21 ;-)

Inviato

Nella descrizione dei due talenti, che dovrebbe essere letta intera, non solo la parte relativa ai bonus, mannaggia a quante volte succede!, ok la finisco con gli incisi, c'è scritto che nel caso specifico i bonus sono cumulativi.

Cito testualmente da "vow of peace":

If you also have the Vow of Poverty feat, the natural armor, deflection and exalted Armor Class bonuses granted by that feat all increase by +2.

Per gli amanti di Dante, "Se si possiede anche il talento Voto di Povertà, i bonus di armatura naturale, di deviazione ed 'esaltati' garantiti da quel talento aumentano tutti di +2".

Leggere... un'arte sull'orlo dell'estinzione... ;-):-D:lol:

Inviato

Innanzitutto il voto di pace da +2 naturale, +2 deviazione e +2 eroico non 4 (almeno nella versione italiana è così ma non credo abbiano fatto un errore così grossolano)

Normalmente i bonus uguali non si sommano ma nel caso specifico sì, dato che è specificato nel voto di pace stesso ^^

La regola sui bonus cumulativi la trovi sulla GdM pag 21 ;-)

non ti preoccupare non c'è stano nessun errore,normalmente il bonus è di +2 ma se continui a leggere se possiedi anche il talento voto di poverta si aggiunge un ulteriore +2 al bonus in questione arrivando quindi a +4^^

pg 21 di quale manuale?

Nella descrizione dei due talenti, che dovrebbe essere letta intera, non solo la parte relativa ai bonus, mannaggia a quante volte succede!, ok la finisco con gli incisi, c'è scritto che nel caso specifico i bonus sono cumulativi.

Cito testualmente da "vow of peace":

If you also have the Vow of Poverty feat, the natural armor, deflection and exalted Armor Class bonuses granted by that feat all increase by +2.

Per gli amanti di Dante, "Se si possiede anche il talento Voto di Povertà, i bonus di armatura naturale, di deviazione ed 'esaltati' garantiti da quel talento aumentano tutti di +2".

Leggere... un'arte sull'orlo dell'estinzione... ;-):-D:lol:

il problema che in questo caso non vi è scritto nulla,ne se è cumulabile ne se non lo è

Inviato

Non vorrei dire una castroneria, ma credo di aver letto tempo fa sul forum della Wizard che in realtà voto di povertà non fornisce bonus alla CA di RESISTENZA...dovrebbe essere un errore nella traduzione...di fatto i bunus di resistenza migliorano i TS

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