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Principali partecipanti

Inviato

Voilà

Spoiler:  
SIMULACRUM OF A BALOR

Large Outsider (Chaotic, Demon, Extraplanar, Evil)

Hit Dice: 10d8+100 (145 hp)

Initiative: +11

Speed: 40 ft. (8 squares), fly 90 ft. (good)

Armor Class: 35 (–1 size, +7 Dex, +19 natural), touch 16, flat-footed 28

Base Attack/Grapple: +10/+26

Attack: Slam +21 melee (1d10+7)

Full Attack: 2 slams +21 melee (1d10+7)

Space/Reach: 10 ft./10 ft.

Special Attacks: Death throes, spell-like abilities, summon demon

Special Qualities: Damage reduction 15/cold iron and good, darkvision 60 ft., flaming body, immunity to electricity, fire, and poison, resistance to acid 10 and cold 10, spell resistance 18, telepathy 100 ft., true seeing

Saves: Fort +17, Ref +14, Will +14

Abilities: Str 35, Dex 25, Con 31, Int 24, Wis 24, Cha 26 (-3 points, DM's choice)

Skills: Bluff +21, Concentration +23, Diplomacy +25, Disguise +8 (+10 acting), Hide +16, Intimidate +23, Knowledge (any two) +20, Listen +28, Move Silently +20, Search +20, Sense Motive +20, Spellcraft +20 (+22 scrolls), Spot +28, Survival +7 (+9 following tracks), Use Magic Device +21 (+23 scrolls)

Feats: Four of the following (DM's choice): Cleave, Improved Initiative, Improved Two-Weapon Fighting, Power Attack, Two-Weapon Fighting, Weapon Focus (longsword)

Death Throes (Ex): When killed, a simulacrum of a balor explodes in a blinding flash of light that deals 100 points of damage to anything within 100 feet (Reflex DC 25 half). This explosion automatically destroys any weapons the balor is holding. The save DC is Constitution-based.

Spell-Like Abilities: At will—blasphemy (DC 20), dominate monster (DC 22), greater dispel magic, greater teleport (self plus 50 pounds of objects only), insanity (DC 20), power word stun, telekinesis (DC 18), unholy aura (DC 21); 1/day—fire storm (DC 21), implosion (DC 22). Caster level 10th. The save DCs are Charisma-based.

Summon Demon (Sp): Once per day a simulacrum of a balor can automatically summon 4d10 dretches, 1d4 hezrous, or one nalfeshnee, glabrezu, marilith, or balor. This ability is the equivalent of a 9th-level spell.

Flaming Body (Su): The body of a simulacrum of a balor is wreathed in flame. Anyone grappling a balor takes 6d6 points of fire damage each round.

True Seeing (Su): Simulacrums of a balor have a continuous true seeing ability, as the spell (caster level 10th).

Skills: Simulacrum of a balor have a +8 racial bonus on Listen and Spot checks.

In pratica, riduci le variabili dipendenti dai DV, togli i punti di caratteristica, punti abilità e talenti guadagnati per i DV persi e rimuovi l'equipaggiamento (che non viene duplicato).

Inviato

Cambia il livello dell'incantatore.

(Tra l'altro mi sono accorto di aver fatto un errore, ho ridotto la CD delle capacità magiche, ma in realtà dipendono dal livello dell'incantesimo e dal punteggio di Carisma, quindi rimangono quelle di un normale balor.)

Inviato

Cambia il livello dell'incantatore.

(Tra l'altro mi sono accorto di aver fatto un errore, ho ridotto la CD delle capacità magiche, ma in realtà dipendono dal livello dell'incantesimo e dal punteggio di Carisma, quindi rimangono quelle di un normale balor.)

Ma il balor che può evocare tramite evoca tanar'ri ha i DV normali del balor? Cioè evocherebbe un balor da 21 DV?

Inviato

Sì, non essendo una variabile dipendente dai DV. Così come un balor avanzato non evoca balor più potenti, un balor con DV ridotti non evoca balor più deboli.

A meno che il DM non crei una progressione personalizzata dei mostri (tipo usando la variante di Specie Selvagge), tutto quello che si può fare per creare un balor con DV ridotti è cambiare le variabili che dipendono dai DV.

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