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Inviata

Mi è sorto un dubbio:

ammettendo che un ranger con l'archetipo falconer, sfrutti il comando speciale del suo compagno animale Distract

Spoiler:  
The animal companion flutters wildly around any enemy it would normally attack with the attack trick. It makes an attack roll against that enemy. On a hit, the enemy is shaken for 1 round.

in congiunta con una prova di intimidire per demoralizzare lo stesso avversario, cosa accadrebbe?

Il bersaglio diventa frightened?

Se si per quanto tempo?

Ammettendo che funzioni, e ammettendo che il ranger abbia la capacità di aumentare la durata di demoralizzare l'avversario, la condizione frightened durerebbe per quel quantitativo di round, o finirebbe dopo 1 (riferendosi alla durata di distract del compagno animale)?


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Inviato

Si, ma attenzione che su Intimidire c'è un errata (che rileggendo sembra applicarsi solo all'abilità ''demoralizzare'' in questione, ma i Master si appendono a tutto :) )

Demoralize: You can use this skill to cause an opponent to become shaken for a number of rounds. The DC of this check is equal to 10 + the target's Hit Dice + the target's Wisdom modifier. If you are successful, the target is shaken for 1 round. This duration increases by 1 round for every 5 by which you beat the DC. You can only threaten an opponent in this way if they are within 30 feet and can clearly see and hear you. Using demoralize on the same creature only extends the duration; it does not create a stronger fear condition.

Inoltre

Dal Glossario del base:

Fear

Spells, magic items, and certain monsters can affect characters with fear. In most cases, the character makes a Will saving throw to resist this effect, and a failed roll means that the character is shaken, frightened, or panicked.

Shaken: Characters who are shaken take a –2 penalty on attack rolls, saving throws, skill checks, and ability checks.

Frightened: Characters who are frightened are shaken, and in addition they flee from the source of their fear as quickly as they can. They can choose the paths of their flight. Other than that stipulation, once they are out of sight (or hearing) of the source of their fear, they can act as they want. If the duration of their fear continues, however, characters can be forced to flee if the source of their fear presents itself again. Characters unable to flee can fight (though they are still shaken).

Panicked: Characters who are panicked are shaken, and they run away from the source of their fear as quickly as they can, dropping whatever they are holding. Other than running away from the source, their paths are random. They flee from all other dangers that confront them rather than facing those dangers. Once they are out of sight (or hearing) of any source of danger, they can act as they want. Panicked characters cower if they are prevented from fleeing.

Becoming Even More Fearful: Fear effects are cumulative. A shaken character who is made shaken again becomes frightened, and a shaken character who is made frightened becomes panicked instead. A frightened character who is made shaken or frightened becomes panicked instead.

Quindi si potrebbe fare il contrario, prima interviene il ranger che gli mette shaken,

poi se non ci sono errate anche sull'abilita del compagno animale, lo si trasforma in frightened, a questo punto quell'instead penso sia la chiave di volta, che conserva i round applicati :) , modificando solo la condizione, per tutta la durata dello status.

Inviato

Si, ma attenzione che su Intimidire c'è un errata (che rileggendo sembra applicarsi solo all'abilità ''demoralizzare'' in questione, ma i Master si appendono a tutto :) )

Demoralize: You can use this skill to cause an opponent to become shaken for a number of rounds. The DC of this check is equal to 10 + the target's Hit Dice + the target's Wisdom modifier. If you are successful, the target is shaken for 1 round. This duration increases by 1 round for every 5 by which you beat the DC. You can only threaten an opponent in this way if they are within 30 feet and can clearly see and hear you. Using demoralize on the same creature only extends the duration; it does not create a stronger fear condition.

Questo vale solo ed unicamente per usi multipli di demoralizzare, tant'è che tu stesso citi la parte di regolamento che consente la somma degli effetti. Utilizzare demoralizzare su una creatura scossa la rende spaventata. Nel caso in questione, la durata dell'effetto è 1 round, dopo di che la creatura ritorna scossa, se la durata di demoralizzare è sufficiente a far proseguire l'effetto.

Quindi si potrebbe fare il contrario, prima interviene il ranger che gli mette shaken,

poi se non ci sono errate anche sull'abilita del compagno animale, lo si trasforma in frightened, a questo punto quell'instead penso sia la chiave di volta, che conserva i round applicati :) , modificando solo la condizione, per tutta la durata dello status.

Scusa, non stai dicendo che un effetto che ti rende scosso per 1 round ed un effetto che ti rende scosso per X round si sommano rendendo spaventati per X round, vero?

Tu intendi dire che il soggetto è spaventato per 1 round e scosso per X-1 round, vero?

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