Pentolino Inviato 25 Giugno 2019 Segnala Inviato 25 Giugno 2019 1 minute ago, Dardan said: Pare di si ☹️ a breve cercherò altri giocatori 👍 A me va bene anche continuare in due con quella brutta perosna di @dalamar78 😄
dalamar78 Inviato 25 Giugno 2019 Segnala Inviato 25 Giugno 2019 Così mi offendi @Pentolino Pessima persona, non brutta 😉 Scherzi a parte, anche a me va bene continuare in due
Dardan Inviato 7 Luglio 2019 Autore Segnala Inviato 7 Luglio 2019 @dalamar78 Direi che per andare avanti aspettiamo che @Pentolino torni dalle ferie .
Pentolino Inviato 17 Luglio 2019 Segnala Inviato 17 Luglio 2019 On 7/7/2019 at 11:35 AM, Dardan said: @dalamar78 Direi che per andare avanti aspettiamo che @Pentolino torni dalle ferie . Non ho ben capito lascena. Da quel che leggo: dal portone arrivano colpi e raschiamenti ma non sappiamo cosa sia a causarli, ci siamo girati in direzione dalla strada ed abbiamo visto un orso in carica verso di noi. Ho capito male?
Dardan Inviato 17 Luglio 2019 Autore Segnala Inviato 17 Luglio 2019 Hai capito giusto , il sacerdote aveva girato il carro per allontanarsi ma il cavallo si è bloccato ed ha nitrito , vi siete girati per riflesso e avete visto l'orso.
Pentolino Inviato 22 Luglio 2019 Segnala Inviato 22 Luglio 2019 @Dardan Vardek non era a cavallo, si era messo davanti ai cavalli per intercettare l orso (attaccarlo prima che attacchi noi). ma se non ho specificato per bene io mi scuso
Dardan Inviato 22 Luglio 2019 Autore Segnala Inviato 22 Luglio 2019 Scusa ma pensavo che fossi ancora a cavallo , non hai scritto che smontavi , comunque ormai lasciamo la scena così è più cinematografica 😁
Pentolino Inviato 22 Luglio 2019 Segnala Inviato 22 Luglio 2019 16 hours ago, Dardan said: Scusa ma pensavo che fossi ancora a cavallo , non hai scritto che smontavi , comunque ormai lasciamo la scena così è più cinematografica 😁 Se fossi rimasto a cavallo avrei caricato, non ho mounted combat per questo non ero a cavallo, di sicuro non sarei rimasto fermo a farmi travolgere da un orso inferocito
Dardan Inviato 22 Luglio 2019 Autore Segnala Inviato 22 Luglio 2019 Ok , se proprio insisti sistemo la scena 😀
Pentolino Inviato 16 Settembre 2019 Segnala Inviato 16 Settembre 2019 @Dardan Una cortesia, potresti dividere il raccontato dai dialoghi mettendoci uno spazio? I wall of text sono molto difficili da leggere
Pentolino Inviato 9 Ottobre 2019 Segnala Inviato 9 Ottobre 2019 @Dardan cortesemente mi faresti un riepilogo delle abilità speciali del Berserker? Non ho segnato sulla scheda gli effetti
Dardan Inviato 9 Ottobre 2019 Autore Segnala Inviato 9 Ottobre 2019 @Pentolino Certo , ma oggi sarò al PC verso sera/notte e non potrò accedere al file fino a quell'ora. 1
Pentolino Inviato 9 Ottobre 2019 Segnala Inviato 9 Ottobre 2019 1 hour ago, Dardan said: @Pentolino Certo , ma oggi sarò al PC verso sera/notte e non potrò accedere al file fino a quell'ora. Ti elenco quello che ho: Fury pool Life pool point 60 Berserker strenght Berserker MInd Berserker toughness
Dardan Inviato 9 Ottobre 2019 Autore Segnala Inviato 9 Ottobre 2019 5 ore fa, Pentolino ha scritto: Ti elenco quello che ho: Fury pool Life pool point 60 Berserker strenght Berserker MInd Berserker toughness @ Riepilogo Spoiler Fury Pool: A berserker relies on his raw emotional fury to carry his attacks to the enemy. While a weapon master draws on his training and practice, a berserker allows his inner animal instincts to guide his attacks. Some berserkers black out in battle. Their adrenaline and intense emotions overwhelm their rational minds. (And, in many cases, berserkers are barely rational even in peaceful circumstances.) As a berserker, you gain access to the fury token pool. You spend these tokens to fuel your inner rage. Some actions you commit—and some your enemies commit—allow you to build up more fury tokens. This pool represents the growing rage in your mind as a battle progresses. You earn fury tokens for a variety of actions and events that are summarized below and on the table under Improved Fury Pool (see page 44). These tokens last till the end of the encounter, and you may use them against any foe. You may have, at most, a number of unspent fury tokens equal to 10 + your class level. Action Tokens Gained Friend defeated 5 Suffer attack 1/attack that hits Stoke fury 1/move action Stoke fury 2/standard action Stoke fury 4/full-round action Friend Defeated: If any ally suffers injuries that drop her to 0 or fewer hit points, you immediately gain 5 fury tokens as a desire for vengeance wells up within you. Suffer Attack: As you withstand pain, animal fury naturally rises in you. Like a cornered creature, you summon an inner reserve of courage and anger to defend yourself. You gain 1 fury token for each attack that hits you. If you wear armor, the attack must inflict damage of some sort. If you rely on your berserker DR, the attack does not have to make it through your damage reduction. Stoke Fury: You bite your shield, howl, stomp your feet, and cut yourself with your weapon to stoke the inner fire of rage that burns within you. Each round, you can use a move action to arouse your fury. When you do so, you gain 1 fury token. You gain 2 fury tokens if you stoke your fury as a standard action, and 4 if you opt for a full-round action. Berserk Strength: This ability represents the stereotypical berserker state. It transforms you into a snarling, foaming madman who can cleave through enemies with relative ease. By spending 2 fury tokens, you gain a +2 bonus to Strength and a +2 bonus to Constitution for a number of rounds equal to 2 + your (newly improved) Constitution modifier. You gain additional hit points, and lose those hit points, as normal (see the rules for gaining and losing Constitution points under “Temporary Hit Points” in Chapter Eight: Combat). You can use this ability once per encounter. You can extend its duration at any time by 2 rounds by spending a single fury token. There is no limit to the total duration you can extend it to. You can choose to end this state at any time as a standard action. Berserk Mind: While in the grip of your rage, your mind becomes a cloud of hatred, bloodlust, and fury. By spending 2 fury tokens, you can enter this almost mindless state of being. You become immune to all mind-affecting effects and spells and gain a +2 bonus on all saving throws. This state lasts for a number of rounds equal to 2 + your Constitution modifier. You can use this ability once per encounter. You can extend its duration at any time by 2 rounds by spending a single fury token. There is no limit to the total duration you may extend it to. You can choose to end this state at any time as a standard action. Berserk Toughness: When you empty your mind and allow your instinctual rage to guide you, you have a prodigious capacity to absorb wounds that would leave others in terrible pain. You may use this ability only while under the effects of berserk mind, above. For each fury token you spend on this ability, you can transfer 2 points from your reserve pool immediately to heal your injuries. This healing applies only to hit points of damage. You cannot spend more than 4 fury tokens on berserk toughness per round. RESERVE POINTS= Life pool point Reserve points represent your resiliency, toughness, and willpower. Since hit point damage has no effect on characters until they reach 0, most effects that damage you cause no more than superficial bleeding, minor scrapes, and bruises. While these injuries can prove life threatening if you sustain many of them in a short period, you can rally your strength quickly if you have time to rest. Reserve points represent your capacity to recharge your energy and shrug off the effects of minor injuries. You have reserve points equal to your maximum hit points. Whenever you engage in nonstrenuous activity, you may choose to convert 1 reserve point to heal 1 hit point per minute. Remember that whenever you receive healing, you heal an amount of nonlethal damage equal to the hit point damage at the same time. During these minutes, you catch your breath, the pain from a twisted ankle fades, or a cut stops bleeding and slowly starts to heal. You do not gain reserve-point healing while engaged in combat or undertaking other strenuous actions such as climbing a wall or running a long distance. If you have suffered nonlethal damage, you may use 1 reserve point to heal 4 points of nonlethal damage. When you choose this option, you do not heal 1 hit point with that reserve point, only nonlethal damage. A successful Heal skill check to treat wounds as described in Chapter Four restores a number of reserve points to your pool equal to the healer’s number of ranks in Heal. After a successful Heal check to offer long-term care, you recover reserve points at twice the normal rate.
Pentolino Inviato 9 Ottobre 2019 Segnala Inviato 9 Ottobre 2019 Grazie, cosa succede se accumulo punti Rage ma non li spendo? li perdo a fine combattimento?
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