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Inviata

Ciao a tutti, il motivo del confronto è già stato scritto nel titolo. Ma voglio comunque chiedere un parere, poichè più di un dubbio è emerso.

Blasfemia è stato lanciato

Spoiler

Blasphemy

Evocation [Evil, Sonic]

Level: Clr 7, Evil 7
Components: V
Casting Time: 1 standard action
Range: 40 ft.
Area: Nonevil creatures in a 40-ft.-radius spread centered on you
Duration: Instantaneous
Saving Throw: None or Will negates; see text
Spell Resistance: Yes

Any nonevil creature within the area of a blasphemy spell suffers the following ill effects.

HD Effect
Equal to caster level Dazed
Up to caster level -1 Weakened, dazed
Up to caster level -5 Paralyzed, weakened, dazed
Up to caster level -10 Killed, paralyzed, weakened, dazed

The effects are cumulative and concurrent.

No saving throw is allowed against these effects.

Dazed

The creature can take no actions for 1 round, though it defends itself normally.

Weakened

The creature’s Strength score decreases by 2d6 points for 2d4 rounds.

Paralyzed

The creature is paralyzed and helpless for 1d10 minutes.

Killed

Living creatures die. Undead creatures are destroyed.

Furthermore, if you are on your home plane when you cast this spell, nonevil extraplanar creatures within the area are instantly banished back to their home planes. Creatures so banished cannot return for at least 24 hours. This effect takes place regardless of whether the creatures hear the blasphemy. The banishment effect allows a Will save (at a -4 penalty) to negate.

Creatures whose Hit Dice exceed your caster level are unaffected by blasphemy.

A riceverlo è invece un personaggio sotto influenza di Corpo di Quercia

Spoiler

Oak Body

Psychometabolism

Level: Psion/wilder 7, psychic warrior 5
Display: Auditory
Manifesting Time: 1 standard action
Range: Personal
Target: You
Duration: 1 min./level (D)
Power Points: Psion/wilder 13, psychic warrior 9

This power transforms your body into living oak, which grants you several advantages.

You gain damage reduction 10/slashing and a +5 bonus to natural armor that overlaps (does not stack with) any natural armor bonus you may already have. You are immune to ability damage, blindness, deafness, disease, drowning, poison, stunning, and all powers, spells, or attacks that affect your physiology or respiration, because you have no physiology or respiration while this power is in effect.

You take only half damage from cold effects of all kinds. However, you become susceptible to all special attacks that affect wood, and you gain vulnerability to fire.

You gain a +4 enhancement bonus to Strength, but you take a -2 penalty to Dexterity (to a minimum Dexterity score of 1), and your speed is reduced to half normal. You can speak but cannot drink (and thus can’t use potions) or play wind instruments. You have an armor check penalty of -4 and an arcane spell failure chance of 25%.

Your unarmed attacks deal damage equal to a club sized for you (1d4 for Small characters, 1d6 for Medium characters), and you are considered armed when making unarmed attacks. When you make a full attack against an object or structure using your unarmed strike, you deal double damage.

Augment

For every additional power point you spend, this power’s duration increases by 1 minute.

Di norma il personaggio (per la differenza CL-DV in corso) sarebbe stato indebolito e frastornato. Abbiamo concordato senza problemi che l'indebolimento non avviene, data l'immunità offerta da Corpo. Tuttavia Frastornato non rientra nella lista di effetti di immunità, mentre non è chiaro nè specificato se l'immunità a danni fisiologici possa proteggere o meno in questa situazione. Chiedo lumi e pareri a chi può leggere questa situazione con occhi diversi dai miei e di @Organo84

Come ulteriore nota che devo mettere, il personaggio che subisce ha anche una resistenza (ma non immunità) 30 ai danni sonori attiva. Lo aggiungo nel caso possa aiutare.

 


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Inviato (modificato)

Il dazed sicuro entra visto che oak body non da alcuna difesa contro quella condizione (colpisce anche i non morti che neanche hanno punteggio di costituzione per esempio).

Cosí a occhio si dovrebbe prendere anche la riduzione della forza perché in 3.5 i danni e le penalità alle caratteristiche sono due cose diverse e seguono regole diverse (i danni sono permanenti e cumulativi e possono azzerare una caratteristica, le penalità non sono cumulative e non possono portare una caratteristica sotto a 1).

La parte di oak body in cui dice "You are immune to attacks that affect your physiology or respiration" si riferisce a quegli effetti particolari che si possono verificare magari in una camera a gas oppure con l'aria rarefatta in alta montagna o cose del genere. Tecnicamente anche una martellata in faccia "affect your physiology" ma non è che questo incantesimo ti rende immune alle martellate in faccia. 

Per dire... Non ti rende immune neanche alle condizioni di affaticato o esausto, non rende il punteggio di costituzione "trattino" come costrutti o non morti (pure i treant hanno punteggio di costituzione) 

Modificato da Minsc
Inviato
9 ore fa, Bomba ha scritto:

Di norma il personaggio (per la differenza CL-DV in corso) sarebbe stato indebolito e frastornato. Abbiamo concordato senza problemi che l'indebolimento non avviene, data l'immunità offerta da Corpo. Tuttavia Frastornato non rientra nella lista di effetti di immunità, mentre non è chiaro nè specificato se l'immunità a danni fisiologici possa proteggere o meno in questa situazione.

Come già scritto da Minsc, quel potere non aiuta.
Frastornato non è tra le immunità (e tra l'altro credo che quasi nulla renda immune a esserlo), e quella alla forza è una riduzione e non un danno.

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