Guarda che non hai fatto i conti con l'oste temo. Al massimo arrivi a +5/+5/+5 prima del total defense. Perchè?
Priest's Shield
You utter a minor defensive prayer as you attack with your weapon.
At-Will Divine, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and you and one adjacent ally gain a +1 power bonus to AC until the end of your next turn.
Increase damage to 2[W] + Strength modifier at 21st level.
Power of Protection [Domain]
Prerequisite: Any divine class, must worship a deity of the protection domain
Benefit: You gain a +2 feat bonus to Heal checks.
When you use a power associated with this feat and hit one or more enemies with it, one ally within 5 squares of you gains a +1 power bonus to all defenses until the start of your next turn.
Sure Protection [Divinity]
Prerequisite: Channel Divinity class feature, must worship a deity of the protection domain
Benefit: You gain the Channel Divinity power sure protection.
Feat Power Sure Protection
You ensure that a moment of respite is not interrupted.
Encounter Divine
Free Action Close burst 5
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter
Trigger: You or an ally within 5 squares of you uses his or her second wind
Target: The triggering character
Effect: The target gains a +3 power bonus to all defenses until the start of his or her next turn.
Come ti ho sottolineato sono tutti POWER bonus e come dovresti sapere bonus dello stesso tipo non si sommano mai (pagina 275 del manuale del giocatore in inglese, in italiano non lo so ). Quindi prendi il maggiore +3 del Sure Protection a tutto e ci sommi il Second Wind che da un bonus Untyped cioè senza tipo che si somma sempre. Il total defense da anche lui un bonus untyped quindi si se il tuo amico usa total defense arriva a +7/+5/+5/+5, ma Priest's Shield non da nulla. Da questo puoi anche dedurre che il talento Power of Protection NON trasforma il bonus di Priest's Shield alla CA in un +2 (perchè sono entrambi power bonus quindi rimane +1). Semplicemente gli aggiunge un +1 a Tempra, Riflessi e Volontà.